Dieta w menopauzie

Menopauza to okres kiedy kobieta bardzo zwraca uwagę na to co dzieje się z jej ciałem.

Jednym z objawów klimakterium jest zwiększenie się tendencji do tycia i zbierania się wody w organizmie. Tłuszcz ma wówczas tendencje do gromadzenia się, zaś masa mięśniowa zmniejsza się.

Menopauza a odchudzanie

Odchudzanie w tym czasie to zagadnienie wymagające dokładnego przeanalizowania przez kobietę. Kobieta wchodząca w okresie menopauzy od razu powinna zwrócić uwagę na sposób żywienia, a nie odchudzać się kiedy kilogramy już przybyły. Lepiej zapobiegać.

Dieta w menopauzie

– Dieta w czasie menopauzy powinna zawierać fitoestrogeny, zmniejszające przykre dolegliwości, np. tofu, sos sojowy i liczne zioła.
– Powinnaś zmniejszyć kaloryczność dań i przekąsek. Dobowe zapotrzebowanie na kalorie zmniejszamy o 300 kcal. Przemiana materii spowalnia się czasie menopauzy dlatego odciąży to nasz układ pokarmowy.
– Ogranicz spożywanie tłuszczów zwierzęcych, ponieważ w menopauzie pojawia się większe ryzyko chorób układu krążenia.
– Wprowadź z kolei nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 – ryby, oleje roślinne i orzechy.
– Jedz tylko chude mięso.
– Unikaj smażonych posiłków.
– Dbaj o białko w twojej diecie ponieważ niesie ze sobą wapń budujący kości i wzmacniający odporność.
– Zwiększ spożycie witaminy D przeciwdziałającej rozwojowi osteoporozy.
– Pij 1,5 litra wody na dobę. Najlepiej wysoko zmineralizowanej z wapniem i magnezem.
– Dieta musi zawierać więcej owoców i warzyw. Poprawią one metabolizm dzięki zawartości błonnika pokarmowego.
– Ponadto zwiększ aktywność fizyczną. Ćwiczenie spalą kalorie, a także wzmocnią stawy.
– Unikaj produktów „light”, gdyż zawierają mniej cukru i kalorii, lecz w ich składzie obecne są inne szkodzące substancje.
– Unikaj słodyczy i cukru do kawy czy herbaty.
– Nie zajadaj smutku czy stresu.
– Wyeliminuj Fast foody, słodkie i gazowane napoje, chipsy i słone przekąski.
– Unikaj soli, bo zatrzymuje ona wodę w organizmie.

Odchudzanie w menopauzie jest możliwe. Jeśli tylko zastosujesz się do powyższych zasad. Nie musisz być gruba i źle czuć się we własnym ciele tylko dlatego, że zaczynasz się starzeć. Poznaj siebie i swoje ciała na nowo. Ciesz się nową kobiecością !

Leave a Reply